Ilmainen sähkön kilpailutus netissä - Sähköt.net

Yleinen

Poista paha keskuudestasi…

06.05.2012, markolind

Ilm.2:1-7 

”Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: ’Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä: Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi; ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut. Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta. Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.” 

Rooman Aasian provinssin pääkaupunki, jossa sijaitsi yksi antiikin maailman seitsemästä ihmeestä; Artemiin temppeli, oli Johanneksen aikana yksi liikemaailman keskuksista. Apostoli Paavali julisti lähetysmatkallaan vuonna 52 siellä evankeliumia Kristuksesta ja perimätiedon mukaan Apostoli Johannes oli seurakunnan johtaja alkaen vuodesta 68. Johannes sai välitettäväksi ensimmäisen kirjeensä Efesoon, koska hänen aikanaan kyseinen kaupunki oli tärkeä kristillisen elämän keskus. Efesossa asui valtavasti kristittyjä samanaikaisesti kun se oli uskonnollinen sekä kaupallinen keskus. On arvioitu, että Johanneksen aikana tuossa liikemaailman tyyssijassa asui peräti 300 000 asukasta. 

Johannes sai tehtävän kirjoittaa seitsemälle seurakunnalle ja jokaisessa viestissä olivat Jeesuksen sanat; ”minä tiedän”. Vapahtajamme Jeesus Kristus tietää kaiken ja se on lohdutuksena Häneen uskoville mutta tuomiona jumalattomille. Kun kaikki kerran kootaan Kristuksen tuomioistuimen eteen, on lohdullista tietää, että siellä ei ole porsaanreikiä, kuten maallisissa tuomioistuimissa, vaan kaikki tuomitaan kukin tekojensa mukaan täydellisen tiedon perusteella (Ilm.20:12).  

Johannes sai tehtäväkseen kirjoittaa eri kaupungeissa oleville seurakunnille. Seurakunnan muodostivat Jeesukseen uskovat eikä yhdelläkään paikkakunnalla ollut useita seurakuntia, vaan yksi. Niin kuin oli Johanneksen aikana, niin on myös tänäänkin – yhdessä kaupungissa voi olla vain yksi todellinen Jumalan Seurakunta. Sielunvihollinen on saanut aikaiseksi kuitenkin hajaannuksen ja täten on tänä päivänä erilaisia seurakunta – nimeä kantavia organisaatioita samassa kaupungissa useita, mutta se ei ole Kaikkivaltiaan Jumalan tahto. Apostoli Paavali varoitti omana aikanaan seuraavasti; ”Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä” (Apt.20:29) ja näin on valitettavasti Paavalin jälkeisistä ajoista aina tähän päivään asti käynyt. Sielunvihollinen on saanut aikaiseksi Jeesukseen uskovissa puoluemieltä (1 Kor.3:4) ja lahkolaista ajattelutapaa (Gal.5:19-20). Samalla paikkakunnalla lukuisat kirkkokunnat sekä herätysliikkeet kertovat omaa karua kieltään sielunvihollisen onnistuneesta sekä salakavalasta juonittelusta uskovia kohtaan – Jumalan tahto, että Jeesukseen uskovat yhtä olisivat (Joh.17:22-23) ei ole toteutunut. 

Efeson seurakunta sai kiitosta siitä, että ettei se voinut sietää pahoja ihmisiä sekä siitä, että se oli koetellut niitä, jotka sanoivat itseänsä apostoleiksi eivätkä niitä kuitenkaan olleet. Samassa kirjeessä Efesolaisille Jeesus ilmoittaa myös Johanneksen välityksellä vihaavansa nikolaiittain tekoja, jotka opettivat, ettei Jumalan laki kuulunut enää Jeesukseen Kristukseen uskoville ja täten he avasivat tien ihmisille jumalattomaan elämään kuitaten kaiken vain sillä, että ”Kristus on täyttänyt lain”. Nikolaiitat olivat vääntäneet kieroon Jeesuksen opetukset väittämällä, että uskovaisia ei enää säädellyt mitkään Jumalan ohjeet, vaan armo peitti kaiken alleen. Nikolaiittain oppi elää valitettavasti hyvin vielä tänäkin päivänä, vaikka Johanneksen kirjoittamasta kirjeestä on kulunut liki kaksivuosituhatta.   

Seurakunta sai kiitosta siitä, että se ei sietänyt pahoja ihmisiä eikä harhaopettajia ja siksi on tänäkin päivänä Raamatun opetuksen mukaista taistella seurakunnassa esiintyvää pahuutta vastaan, vaikka humanistiset Raamatusta vieraantuneet käsitykset ovatkin saavuttaneet jalansijaa tämän päivän uskovien keskuudessa. Jeesus kehui Efeson seurakuntaa ihmisten koettelemisesta, päinvastoin kuin lukemattomat tämän päivän kirkkokuntien ja herätysliikkeiden vallalla olevat harhaopetukset. Humanistinen ajattelutapa, jossa julistetaan, että jokaisen ihmisen tulee katsoa vain omia tekojaan, eikä ollenkaan seurata muiden tekemisiä, tulevat siis suoraan perkeleestä, valheen isästä ja ne on roskana laitettava syrjään. Jumalan seurakunnan tulee poistaa keskuudestaan se joka on paha (1 Kor.5:13) eikä pahuutta saa sietää missään muodossa. Jokaisen Jeesukseen uskovan tulee katsoa omaa vaellustaan mutta myöskin samanaikaisesti tarkastella kriittisin silmin ympäristöään pystyäkseen erottamaan hyvän ja pahan Matt.7:16). Jeesukseen uskovan ei tule olla suvaitsevainen, kuten valheellisesti usein annetaan ymmärtää, vaan hänen tulee pitäytyä kiinni vain ja ainoastaan Raamatun mukaisessa opetuksessa (1 Kor.4:6). Jos hän ei niin tee, on hän vain näyttelijä matkalla helvettiin. 

On valitettavaa, että 2000-luvun maailmassa ihmiset, jopa uskovaiset, ovat vieraantuneet Raamatun sanomasta siinä määrin, että kristillisyyttä ei enää hallitse Kirjoitukset, vaan erilaiset opinsuuntaukset. Jeesus kulkee tänä päivänäkin seurakuntansa keskellä tarkkaillen sitä sillä se on Hänen silmäteränsä. Jokainen, joka ei vihaa pahuutta vaan rakastaa sitä, Jeesus siirtää syrjään palvelutehtävästään. Apostoli Paavali oli omana aikanaan huolestunut siitä, että uskovaiset liian helposti antoivat orjuutta itsensä pois oikeasta Raamatun opetuksesta (2 Kor.11:19-21). Efeson seurakunta sai kehuja, koska se pysyi kiinni opinmukaisessa Raamatun Sanassa. 

Mutta Efeson seurakunta oli hyljännyt ensirakkautensa ja teki tekojansa vain velvollisuudentunnosta, vain ulkonaisen jumalanpalveluksen eräänä muotona, eikä rakkaudesta Kristukseen. Rakkaussuhde syntyy siten, että ihminen tiedostaa syntisyytensä ja täten rakastaa Jeesusta, syntiensä sovittajaa. Jeesus oli lihansa päivinä opettanut, että se, joka on saanut enemmän anteeksi myöskin rakastaisi enemmän (Luuk.7:42-43), mutta jos ihminen ei enää tiedosta syntisyyttään, häneltä katoaa rakkaus Kristukseen. Ilman rakkautta ovat kaikki teot turhia ( 1 Kor.13:1) ja koska Efesolaiset olivat menettäneet ensirakkautensa, sai se varoituksen sanan itse Kristukselta Johanneksen kirjeen kautta. Rakkaus asettaa aina Kristuksen ensisijalle ja tekojen tulisi seurata, ei koskaan olla ensisijaisia. Ei kukaan, joka tekee Jumalan Valtakunnan työtä velvollisuudentunnosta, voi saada Kristukselta kiitosta, sillä Hänelle kelpaavat vain rakkauden motivaatiosta tehdyt teot. Vain aito rakkaus Kristukseen saa palkkiokseen oikeuden syödä elämän puusta joka on Paratiisissa, epäaitoutta ei Taivas pidä missään arvossa, sillä se on Kaikkivaltiaalle kauhistus. 

400- luvulla Efeson seurakunta lakkasi olemasta islamilaisen maailman puristuksessa. Jeesus työnsi Efeson ”lampunjalan” paikaltaan ja samoin Hän tekee tänäkin päivänä kaikille niille, jotka eivät tahdo vaeltaa totuudessa Raamatun kirjoitettuun Sanaan luottaen. Ensirakkauden hylkäämisellä oli kauaskantoiset seuraukset ja tämän tosiasian edessä ymmärrämme, että uskonnollisuus hyvine tekoineen ei koskaan ole sama kuin aito rakkaus Kristukseen.
(ote kirjasta: Ennustukset toteutuvat / Marko Lind)

Vastaan mielelläni kysymyksiin koskien Johanneksen ilmestystä – sekä muuta Raamatun sisältöä:
Saarnaaja & Evankelista & Muusikko:
Marko Lind
http://www.sanansaattaja.com
Email: lindmarko@gmail.com

KESKUUDESSAMME ELÄÄ IHMISIÄ – jotka esiintyvät ulkonaisesti hyvinä ihmisinä – ja kuitenkin sisältä ovat täynnä kuolleitten luita. Raamattu kertoo väärämielisestä naisesta joka tahtoi itselleen toisen naisen lapsen – nämä kaksi naista tulivat viisaan Kuningas Salomonin eteen: Kirjoitukset kertovat seuraavaa: ”toinen nainen sanoi: ”Oi herrani, minä ja tämä nainen asumme samassa huoneessa. Ja minä synnytin hänen luonansa siinä huoneessa. Ja kolmantena päivänä sen jälkeen, kuin minä olin synnyttänyt, synnytti myös tämä nainen. Me olimme yhdessä, eikä ketään vierasta ollut meidän kanssamme huoneessa; ainoastaan me kahden olimme huoneessa. Mutta tämän naisen poika kuoli yöllä, sillä hän oli maannut sen. Niin hän nousi keskellä yötä ja otti minun poikani vierestäni palvelijattaresi nukkuessa ja pani sen povellensa, mutta oman kuolleen poikansa hän pani minun povelleni. Kun minä aamulla nousin imettämään poikaani, niin katso, se oli kuollut. Mutta kun minä tarkastin sitä aamulla, niin katso, se ei ollutkaan minun poikani, jonka minä olin synnyttänyt.” Niin toinen nainen sanoi: ”Ei ole niin; vaan tuo elossa oleva on minun poikani, ja tämä kuollut on sinun poikasi.” Mutta edellinen vastasi: ”Ei ole niin; tuo kuollut on sinun poikasi, ja tämä elossa oleva on minun poikani.” Näin HE RIITELIVÄT KUNINKAAN EDESSÄ. Niin kuningas sanoi: ”Toinen sanoo: ’Elossa oleva on minun poikani, ja kuollut on sinun poikasi.’ Ja toinen sanoo: ’Ei ole niin; vaan kuollut on sinun poikasi, ja elossa oleva on minun poikani.'” Sitten kuningas sanoi: ”Antakaa minulle miekka.” Ja kuninkaan eteen tuotiin miekka. Ja kuningas sanoi: ”Viiltäkää elossa oleva lapsi kahtia, ja antakaa toinen puoli toiselle ja toinen puoli toiselle.” Mutta silloin sanoi kuninkaalle se nainen, jonka oma elossa oleva poika oli, sillä hänen sydämensä tuli liikutetuksi hänen poikansa tähden – hän sanoi: ”Oi herrani, antakaa tuolle elossa oleva lapsi; älkää surmatko sitä.” Mutta toinen sanoi: ”Ei minulle eikä sinulle; viiltäkää!” Niin kuningas vastasi ja sanoi: ”Antakaa tälle elossa oleva lapsi; älkää surmatko sitä. Hän on sen äiti.” Ja koko Israel kuuli tästä tuomiosta, jonka kuningas oli antanut, ja he pelkäsivät kuningasta; sillä he näkivät, että hänessä oli Jumalan viisaus oikeuden jakamiseen.” ( 1 Kun.3:17-28)

* Tästä Raamatun kertomuksesta huomaamme, kuinka paha sekä paatunut ihmissydän voi olla – väärämielinen nainen olisi ollut valmis kuninkaan käden kautta tappamaan viattoman lapsen; tällaisia väärämielisiä valehtelijoita on valitettavan paljon keskuudessamme, jotka tahtovat lähimmäiselleen vain pahaa. He vetoavat oikeuksiinsa – ovat valmiita taistelemaan oikeuksistaan muiden ihmisten edessä ja kuitenkin heidän ainoa motiivinsa on saada lähimmäisilleen vain pahaa oloa aikaiseksi. Tällaisia väärämielisiä valehtelijoita on myös Jumalan kansan keskuudessa – TÄNÄ PÄIVÄNÄ TARVITAAN KORKEIMMAN ANTAMAA VIISAUTTA EROTTAA JUMALAN KANSASTA VÄÄRÄMIELISET JA SAADA AIKAISEKSI SE, ETTÄ JUMALAN KANSA TEKEE TODELLISEN PARANNUKSEN – ILMAN PARANNUKSEN TEKOA EI JUMALA VOI SIUNATA KANSAANSA; ILMAN TODELLISTA PARANNUSTA EI HERÄTYS VOI IKINÄ TULLA MAAHAMME!

Ja vielä yksi esimerkki Raamatusta, kuinka ihminen voi ulkonaisesti esiintyä hurskaana ja kuitenkin sisältäpäin olla täynnä PETOSTA. Juudas kavalsi suudelmalla Vapahtajamme – toimi ulkonaisesti hurskaalla tavalla vaikka sisäisesti oli täynnä vääryyttä. Raamattu kertoo Jeesuksen sanoneen tälle petturille saatuan suudelman seuraavaa: ”Juudas, suunantamisellako sinä Ihmisen Pojan kavallat?” (Luuk.22:48). Tällaisia Juudaksi – jotka ulkonaisesti näyttelevät hurskasta on joukossamme enemmän kuin luulemmekaan! Tällaisia Juudaksia, jotka väittävät olevansa Jeesuksen puolella mutta kuitenkin sisimmässään sotivat Häntä vastaan on liian paljon ajassa jossa elämme. Jumalan todellisen kansan tulee olla hyvin tarkka siitä, millaisia ihmisiä keskuudessaan sallii – nyt jos koskaan tarvitsemme samaa Jumalan antamaa viisautta kuin Hän antoi Kuningas Salomonille. Tarvitsemme viisautta puhdistaa Jumalan kansan rivit Juudaksista, sillä tuomio alkaa Jumalan huoneesta. JUMALAN KANSANA ME VOIMME VOITTAA SODANKÄYNNIN VAIN KUN TEEMME TODELLISTA PARANNUSTA JA POISTAMME KESKUUDESTAMME SEN JOKA ON VÄÄRÄMIELINEN. JOS EMME NÄIN TEE – NIIN HERÄTYS EI VOI TULLA MAAHAMME SILLÄ JUMALA EI HYVÄKSY MINKÄÄNLAISTA VÄÄRÄMIELISYYTTÄ.

httpv://www.youtube.com/watch?v=MMERXAzey0Y&feature=plcp


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *