Formula 1 VPN-Suomi

Yleinen

Aika on lähellä …

04.05.2012, markolind

(Ilm.1:1-8) 

Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle, joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt. Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä! Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. ”Minä olen A ja O”, sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.”
 
Johanneksen ilmestys on tarkoitettu vain niille, jotka ovat antaneet itsensä Jumalan omaisuudeksi Kristuksen Jeesuksen kalliin sovintoveren tähden. Jumalattomat yrittäessään selittää ilmestyskirjan sanomaa ovat mahdottoman tehtävän edessä, sillä yksikään Raamatun profetia ei ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä ( 2 Piet.1:20-21 ) ja täten vain todellinen Jumalan Pyhä voi ymmärtää ilmestyskirjan sanoman (Jer.33:3). Ilmestyskirja on täynnä vertauskuvia, ikään kuin sisäpiirin salattua tietoa, ja täten niiden merkitys avautuu vain Raamatun pyhien Kirjoitusten pohjalta ja vain Pyhän Hengen ohjauksessa. Lienee siis sanomattakin selvää kaikki edellä mainittu huomioon ottaen, että jumalaton yrittäessään selittää ilmestyskirjan sanomaa on täysin mahdottoman tehtävän edessä.

Ne ovat autuaita, jotka lukevat, kuulevat ja ottavat vaarin siitä mitä ilmestyskirjaan on kirjoitettu. Ilmestyskirjan sanoma, joka on osoitettu vain Jumalan palvelijoille, ei ole tarkoitettu vain luettavaksi sekä kuultavaksi vaan erityisesti noudatettavaksi siten, että se uskossa muuttuu lihaksi jokaisen kuulijan sekä lukijan sydämessä. Näin on myös kaikkien muiden Raamatun Kirjoitusten kohdalla, kuten Jaakob kirjoittaa kirjeessään: ” Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli. (Jaak.1:22-24) 

Johannes kirjoittaa, että ”aika on lähellä” ja täten hänen saamansa näky on täytynyt koskettaa jo hänen aikansa Jeesukseen uskovia. Johanneksen näystä on kulunut n. 2000 vuotta ja itsestään selvää olisi tullut olla, että ilmestys jonka Johannes sai Patmoksella ollessaan vankeudessa olisi tullut merkitä enenevässä määrin ilmestyskirjaan kohdistunutta mielenkiintoa, mutta valitettavasti näin ei ole ollut. Valitettavan suuri osa kristikuntaa on ymmärtämättömyyttään vähätellyt Johanneksen saamaa näkyä ja näin ollen ilmestyskirjan tapahtumien kuvaukset on usein julistuksessa jätetty toisarvoiseen asemaan eikä sitä riittävästi ole huomioitu, vaikkakin se kaikkein eniten kuvailee ajantapahtumia, jotka edeltävät Jeesuksen takaisinpaluuta ja Jumalan Pyhien lopullista voittoa. Herra ei kuitenkaan viivytä lupaustensa täyttymistä, eikä yksikään Jumalan profetia tule jäämään toteutumattomaksi, vaikka lukemattomat ihmiset ymmärtämättömyyttään ovat asian niin tulkinneet (2 Piet.3:9-10). 

Sielunvihollinen on aikojen saatossa kylvänyt lustetta nisujen sekaan ja saanut aikaiseksi hämmennystä uskovien keskuudessa siitä, milloin Jeesuksen toinen tulemus tapahtuu. On valitettavaa monien sananjulistajien inhimilliset tulkinnat Vapahtajamme tulosta hakemaan omansa pois maanpäältä siksi, että ne ovat aikaansaaneet joutuessaan haaksirikkoon hämmennystä uskovien keskuuteen ja täten vähättelyä kaikkia ilmestyksiä kohtaan, jotka kertovat Jeesuksen takaisintulosta. Näin on valitettavasti käynyt myös Johanneksen ilmestyksen suhteen. 

Johannes kirjoittaa, että ”Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!” Edellä mainitun täytyy tarkoittaa sitä, että suunnitelmat Jeesuksen takaisintulemiseksi oli laitettu Taivaassa täytäntöön jo hänen aikanaan ja paljon ennen häntä. Profetian ajankohtaisuus korostuu, sillä ilmestyskirjan näyt eivät koske vain jotakin kaukaista tulevaisuutta, vaan alkoivat täyttyä heti kirjan kirjoittamisen jälkeen. Jokainen joka vähättelee aikojen tapahtumia eikä seuraa ajan merkkejä on kadottanut autuuden, joka Johanneksen ilmestyksen lukijalle tässä kirjassa luvataan.  

Maailmankaikkeuden Luoja, Pyhä Jumala ja Hänen Poikansa Jeesus Kristus sekä Jumalan Pyhä Henki toivottavat Johanneksen kautta Armoa ja rauhaa Aasian seurakunnille, jotka symbolisoivat kaikkia Jumalan Pyhiä, kaikkina aikakausina kaikkialla maailmassa. Samoin kuin seitsemän seurakuntaa symbolisoivat Kristuksen seurakuntaa kaikkialla maailmassa, samoin seitsemän henkeä symbolisoi Pyhää Henkeä, joka on lähetetty kaikkialle maailmaan.  

Ilmestyskirjan päähenkilön, Jeesuksen Kristuksen, Johannes tuo esille kaiken keskipisteenä. Jumalan karitsa, joka on ottanut pois maailman synnin, on tehnyt kaikki Häneen uskovat kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen ja siksi Hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Vanhassa liitossa Israelilaiset olivat pappisvaltakunta sekä pyhä kansa (2 Moos.19:6), mutta nyt tuo nimitys on Uudenliiton Jeesukseen uskovilla kuuluipa tämä sitten mihin tahansa kansallisuuteen tai kulttuuriin. Tämän todistaa myös Apostoli Pietari: (1 Piet.2:9-10) ”Mutta te olette ”valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja”, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen ”ette olleet kansa”, mutta nyt olette ”Jumalan kansa”, jotka ennen ”ette olleet armahdetut”, mutta nyt ”olette armahdetut”. Johanneksen ilmestys piirtää valkokankaalle Kristuksen veren värein Raamatullisen tosiasian: Jumalalla on vain yksi öljypuu (Room.11), yksi hengellinen temppeli (Ef.2), yksi oikea seurakuntavaimo (Ilm.12) ja yksi lauma sekä yksi Paimen (Joh.14:16).  

Jokainen Jeesukseen Kristukseen uskova on Jumalan pappi ja täten velvollinen julistamaan Kaikkivaltiaan jaloja tekoja Kristuksessa Jeesuksessa. On mahdoton ajatus, että ihminen uskoisi Jeesukseen Kristukseen eikä julistaisi Jumalan salaisuutta; Kristusta. Joku voi ehkä väittää olevansa ujo, mutta Raamattu opettaa, että ihminen on aina uusi luomus ja täten luonteenpiirteet, jotka ovat ennen häntä hallinneet, ovat myös menneisyyttä (2 Kor.5:17). Joku voi väittää, että ei osaisi puhua kauniisti, mutta se on samanlainen selitys, kuin mitä Mooses yritti tarjota Kaikkivaltiaalle siinä kuitenkaan onnistumatta, sillä Korkein sanoi ””Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra? Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava.” (1 Moos.4:11-12). Jokainen Jeesukseen uskova on Jumalan pappi ja jos tämä ei julista, tällöin Hän kieltää Vapahtajansa (Luuk.12:8). Jokainen, joka väittää olevansa uudestisyntynyt, Jumalan Pyhän Hengen täyttämä on Jeesuksen todistaja (Apt.1:8). Raamatun sanomaa ei kukaan todellinen Jumalan Pappi julista maailmallisten tapojen orjuuttamana saatikka maailmallisin keinoin, sillä se olisi kauhistus Herralle (5 Moos.5:1). 

Ilmestyskirja maalaa eteemme profeetalliset näkymät; Uuden liiton välimies Jeesus Kristus tulee pian ja kaikkien silmät saavat nähdä Hänet! Vapahtajamme ei tule salassa keneltäkään vaikka Hänen paluunsa ajankohta onkin yksin Taivaallisen Isän tiedossa (Matt.24:36). Valtakristillisyyden tuottamat elokuvat, kirjoitukset sekä muut erilaiset teokset, jotka valehdellen väittävät Jeesuksen tulon olevan salainen joillekin ihmisryhmille, on laitettava roskana syrjään, sillä tällaiset teokset ovat suoraan perkeleestä. Kun Lunastajamme Jeesus Kristus tulee, kaikkien silmät saavat nähdä Hänet Matt.24:27 ”Sillä niin kuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.” Edes Jeesuksen vihaajat eivät voi olla näkemättä Hänen takaisintuloaan Kunnian Kuninkaana (Matt.26:64) riippumatta siitä, ovatko he elossa vai eivät ”Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen” (Dan.12:2). Yksikään aito Jumalan Pyhä ei katso Raamattua vääristäviä, valtakristillisyyden tuottamia elokuvia eikä muitakaan viihteen tuottamia teoksia saatikka suosittele niitä kenellekään, sillä ne vain lisäävät yhä lisääntyvää eksytystä ajassa jossa elämme (2 Tess.2:7-12). Jokainen Jeesukseen uskova on velvollinen pitäytymään vain siinä, mitä Kirjoituksiin on kirjoitettu (1 Kor.4:6). 

Kaikkivaltias Pyhä Jumala on historian Herra, kaiken alku ja loppu (kreikan aakkosten ensimmäinen ja viimeinen kirjain >alfa ja oomega>). Jumalan Poika Jeesus Kristus käyttää Johanneksen ilmestyksessä sanoja ”ensimmäinen ja viimeinen” (Ilm.1:17), A ja O (ilm.21:6), siis samoja kuvauksia kuin Isä Jumala itsestään (Jes.48:12, Ilm.1:8). Kaikki edellä mainittu kuvastaa vain kuitenkin sitä tosiasiaa, että kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut Hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa (1 Kor.15:28) – A ja O, Kaikkivaltias. Jeesus Kristus on ensimmäinen ja viimeinen – tuli ikuisuudesta ja siirtyi ikuisuuteen (Fil.2:6-11). Hän oli ensimmäinen, koska ennen Häntä ei ollut ketään ja viimeinen, koska Hänen jälkeensä ei tule ketään ”Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. (Job 19:25).  

(ote kirjasta: Ennustukset toteutuvat / Marko Lind)

Vastaan mielelläni kysymyksiin koskien Johanneksen ilmestystä – sekä muuta Raamatun sisältöä:
Saarnaaja & Evankelista & Muusikko:
Marko Lind
http://www.sanansaattaja.com
Email: lindmarko@gmail.com

httpv://www.youtube.com/watch?v=-paShrKgDlA&feature=plcp


Yksi vastaus

  1. Petteri sanoo:

    Hyvä ja puhutteleva teksti, kiitos.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *